Toimitusehdot

LUMON-VERKKOKAUPAN YLEISET SOPIMUSEHDOT

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Lumon Suomi Oy:n (jäljempänä ”Lumon”, 1905514-0, Kaitilankatu 11, 45130 Kouvola) ja sen asiakkaiden välillä Internetin välityksellä tapahtuvassa kaupassa. Lumon pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilauksen tekohetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka on luettavissa Lumonin kotisivuilta. Näiden sopimusehtojen lisäksi sovelletaan Suomessa voimassa olevaa kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia pakottavassa lainsäädännössä määrätystä.

1. Lumon-verkkokaupan käyttöoikeus

Lumon verkkokaupassa myydään tuotteita ainoastaan täysi-ikäisille, Suomessa asuville kuluttaja-asiakkaille.

2. Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet tilattaessa verkkokaupasta

Tilaus sitoo asiakasta, kun Lumon Suomi Oy on vahvistanut tilauksen sähköpostitse. Koska tuote tehdään mittatilaustyönä, tilausta ei voi peruuttaa eikä tuotetta palautta (ks. ehtojen kohta 7). Asiakas on velvollinen tarkastamaan, että vahvistus on saapunut hänelle ja että tilausvahvistuksessa mainitut tuotteet vastaavat tilausta.

Asiakas on velvollinen selvittämään huolellisesti Lumon verkkokaupan sivuilta tuotteen ominaisuudet ja soveltuvuuden omiin parvekelaseihin. Asiakas vastaa itse siitä, että suorittaa tuotteen mittauksen ja asennuksen oikein Lumon verkkokaupan sivustolla olevan ohjeistuksen mukaisesti.

3. Tuotteiden hinnat

Tilatun tuotteen hinta on aina verkkokaupan sivulla tilaushetkellä näkyvä hinta. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

4. Toimitus

Lumon verkkokauppa toimittaa tuotteita vain Suomeen.

Tuotteet toimitetaan asiakkaan valitsemalla toimitustavalla kaupan toimitustapavalhtoehdoista. Toimitusaika on tuotekohtaisesti kerrottu. 

5. Maksutavat

Maksu verkkopankkitunnuksilla: Maksun voi suorittaa verkkopankkitunnuksilla. Maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii kuten perinteinen verkkomaksaminen.

Maksun voi suorittaa myös Visa, Visa Electron tai MasterCard –korteilla. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalvelun tarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard –korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun myyjälle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan. https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu

 

Paytrail Oyj, Y-tunnus 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, p. 0207 181 830

 

 

Lumon lasku ja osamaksu


Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla yhteistyössä Collector Bank AB:n kanssa. Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tuotteet itsellesi ennen maksamista. Voit maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Jotta voisit maksaa laskun osamaksulla ja solmia tililuottosopimuksen, sinun täytyy maksaa vähimmäissumma laskun eräpäivään mennessä sekä allekirjoittaa luottosopimus Collector Bankin kanssa. Katso osoitteesta (oma.collector.fi) miten allekirjoitus tehdään. 

Kun valitset laskulla tai osamaksulla maksamisen, voit tehdä tilauksen ainoastaan väestörekisterissä olevaan vakituiseen osoitteeseesi. Sinun tulee olla täyttänyt 18 vuotta tilauksen yhteydessä. Laskun saadessasi voit valita osamaksun maksamalla kuukauden vähimmäissumman, joka ilmenee laskustasi. 

Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan muistutusmaksu sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Saat täydelliset ehdot Collector Lasku/Osamaksusta seuraavista linkeistä:

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Maksun palautus


Jos olet jo maksanut laskusi, mutta haluat peruuttaa kaupan, sinulla on oikeus maksun palautukseen Collectorilta. Jotta Collector voi  tehdä takaisinmaksun, tarvitsevat he yhteys- ja tilitietosi. Collector ei tallenna näitä tietoja maksun yhteydessä. Lähetä tietosi sähköpostitse osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi tai soita numeroon 09 3158 9947. 

 

Yrityslasku

Enterpay yrityslaskulla teet ostoksia verkkokaupassa turvallisesti yrityksesi puolesta.

Maksuaika 30 päivää

Lasku toimitetaan yritykselle tilauksessa annettuun osoitteeseen

Tunnistautumiseen tarvitset suomalaisen matkapuhelinliittymän. Ensimmäisellä kerralla ostajan tulee myös tehdä vahva tunnistautuminen TUPAS palvelussa.
Luotonantaja on Collector Bank AB Suomen sivuliike , Y tunnus 2644718 5, joka hallinnoi laskutusta ja vastaa asianmukaisesta luottopäätöksestä.
Maksaminen laskulla edellyttää suomalaista Y tunnusta sekä vakituista, virallista kotiosoitetta Suomessa. Palvelun käyttäjäntulee kirjautua palveluun ensimmäisellä kerralla henkilökohtaisilla
verkkopankkitunnuksilla pankin TUPAS palvelussa.

Laskua koskeviin tiedusteluihin vastaa
Enterpay:n asiakaspalvelu p. +35850 3228899. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@enterpay. fi

6. Tietosuoja

Asiakkaiden tiedot tallennetaan Lumonin asiakasrekisteriin. Tietoja käytetään ainoastaan asiakassuhteen hoitoon ja Lumon-konsernin suoramarkkinointiin. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön markkinointitarkoituksiin. Pyyntö on esitettävä kirjallisesti ja toimitettava sähköpostitse osoitteeseen: info@lumon.fi. Henkilötietolain mukaista rekisteriselostetta ylläpitää Lumon Suomi Oy, Kaitilankatu 11, 45130 KOUVOLA.

 

7. Vaihto- ja palautusoikeus

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautuksesta vähennetään 20 € palautus- ja käsittelykuluja.  

Lumon Auringonsuojaverhoilla ei ole palautusoikeutta eikä sopimusta voi peruuttaa, koska verhot tehdään mittatilaustyönä. 

8. Reklamaatio

Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä Lumon Suomi Oy:lle välittömästi tuotteen saatuaan (myynticenter@lumon.fi). Virheellinen tuote palautetaan postikuluitta lähettäjälle. Palauttaminen tapahtuu reklamaation jälkeen.

9. Ylivoimainen este (Force majeure)

Lumon Suomi Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force majeure) aiheuttamista vahingoista. Ylivoimaisena esteenä pidetään ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Lumon Suomi Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Mahdollisesta ylivoimaisesta esteestä on kuitenkin viipymättä informoitava asiakasta.

10. Riitojen ratkaisu ja sovellettava laki

Lumon Suomi Oy:n ja asiakkaan väliseen sopimukseen sovelletaan Suomen lakia lukuunottamatta sen lainvalintaa koskevia säännöksiä. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa riita, mikäli siinä ei päästä neuvotteluratkaisuun, kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi, taikka nostaa kanne Lumon Suomi Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa tai asiakkaan kotipaikan käräjäoikeudessa Suomessa.