Toimitusehdot

LUMON-VERKKOKAUPAN YLEISET SOPIMUSEHDOT

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Lumon Suomi Oy: n (jäljempänä "Lumon", 1905514-0, Kaitilankatu 11, 45130 Kouvola) ja sen asiakkaiden välissä Internetin välityksellä kauppaa. Lumon pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja ilman yksipuolista päätöstä ilman ennakkoilmoitusta. Tilaukset ovat voimassa tilauksen tekohetkellä voimassa sopimusehtoja, jotka on luettavissa Lumonin kotisivuilta. Näiden sopimusehtojen lisäksi sovelletaan Suomessa voimassa olevaa kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia pakottavassa lainsäädännössä määrättyjä.

1. Lumon-verkkokaupan käyttöoikeus

Lumon verkkokaupassa myydään tuotteita vain täysikasvuisille kuluttaja-asiakkaille asuville Suomessa.

2. Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet tilattaessa verkkokaupasta

Tilaus sitoo asiakasta, kun Lumon Suomi Oy on vahvistanut tilauksen sähköpostitse. Koska tuote tehdään mittatilaustyönä, tilausta ei voi peruuttaa eikä palauttaa tuotetta (ks. Kohta 7). Asiakkaalla on velvollinen tarkastamaan, että vahvistus on saapunut hänelle ja että tuotteet ilmoittavat tilauksen vahvistamisesta vastaavan tilauksen.

Asiakas velvoittaa selvittämään huolellisesti Lumon verkkokaupan sivuilta tuotteen ominaisuudet ja soveltuvuus omille parvekelaillesi. Asiakas vastaa itse itse suorittamaan tuotteen mittaamisen ja asennuksen oikein, noudattaen ohjeita Lumon verkkokauppaan.

3. Tuotteiden hinnat

Tilattavan tuotteen hinta on aina verkkokaupan sivulla tilaushetkellä näkyvä hinta. Hintoihin sisältyy kulloinkin voimassaoleva arvonlisävero.

4. Toimitus

Lumon verkkokauppa toimittaa tuotteita vain Suomeen.

Tuotteet toimitetaan postitse. Toimitusaika on keskimäärin noin kolme (3) viikkoa, koska auringonsuojaverhot tehdään mittatilaustyönä. Arvioitu toimitusaika on vain ohjeellinen. Lumon Auringonsuojaverhoille on ilmainen toimitus, mutta mahdollisesti noutava jätetyn paketin palautuskulut veloitetaan tilaajalta (koska tuotteella ei ole palautusoikeutta, ks. Kohta 7).

5. Maksutavat

Maksu verkkopankkitunnuksilla: Maksun voi suorittaa verkkopankkitunnuksilla. Maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii kuten perinteinen verkkomaksaminen.

Maksun voi suorittaa myös Visa, Visa Electron tai MasterCard -korteilla. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalvelun tarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard -korteilla tehtävät maksut Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun myyjälle. Paytrail Oyj: llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, Y-tunnus 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, s. 0207 181 830

Maksut laskutuksella tai osamaksulla:


Keräilijä Lasku / Osamaksu

Keräilijä Lasku / Osamaksu -palvelu voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 € sa saakka.

Keräilijä Laskulle saa korotonta * maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko 0%, lisämaksu 2,95 € laskutuspalkkio)
Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä tai halutessasi valita 1-36 kk osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6% kuukaudessa, mikä vastaa 19,20% nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko lasketaan 1000 €: n ostoksella 21,3%.

Valitessasi Collector Lasku / Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä lisää joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtamalla ja palautusten käsittelyyn.

Keräilijä Lasku / Osamaksua voi käyttää henkilöä, joka täyttää 20 vuotta ja jolla on luotettavia luotettavia tietoja. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron korvaushinta ja 1,6 prosenttia kuukausikorko viivästynyt.
Saatte täydelliset Keräilijä Lasku / Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löytyvät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

Yrityslasku

Enterpay-yrityslaskulla teet ostoksia verkkokaupassa turvallisesti yrityksesi puolesta. • Maksuaika 30 päivää • Lasku toimitetaan yritykselle tilauksessa annettuun osoitteeseen • Tunnistautumiseen tarvitset suomalaisen matkapuhelin liittymän. Ensimmäisellä kerralla ostajan tulee myös tehdä vahva tunnistautuminen TUPAS-palvelussa.
Luotonantaja on Collector Bank AB Suomen sivuliike , Y-tunnus 2644718-5, joka hallinnoi laskutusta ja vastaa asianmukaisesta luottopäätöksestä. Maksaminen laskulla edellyttää suomalaista Y-tunnusta sekä vakituista, virallista kotiosoitetta Suomessa. Palvelun käyttäjän tulee kirjautua palveluun ensimmäisellä kerralla henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla pankin TUPAS-palvelussa. Laskua koskeviin tiedusteluihin vastaa Enterpay:n asiakaspalvelu p. +35850 3228899. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@enterpay.fi

6. Tietosuoja

Asiakkaan tiedot tallennetaan Lumonin asiakasrekisteriin. Tietoja käytetään vain asiakassuhteen hoitoon ja Lumon-konsernin suoramarkkinointiin. Asiakas voi kieltää tietojasa käyttöä markkinointitarkoituksia. Pyyntö esitettävä kirjallisesti ja toimitettava sähköpostitse osoitteeseen: info@lumon.fi. Henkilötietolain mukaista rekisteriselostetta ylläpitää Lumon Suomi Oy: tä, Kaitilankatu 11, 45130 KOUVOLA.

7. Vaihto- ja palautusoikeus 

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautetuista tilauksista vähennetään 20 € palautus- ja käsittelykuluja.  Ennen palauttamista yhteydenottoon Lumon Suomi Oy: n myyntipalvelun palautustietojen saamisesta , yhteystiedot ovat:

Lumon Suomi Oy

Kaitilankatu 11

45130 Kouvola

sähköposti: info@lumon.fi

asiakaspalvelunumero 020-7403200

Palautukset käsitellään vain kun pakettiin merkitty Lumonilta saatu palautusnumero! Palautettavan tuotteen ja sen pakkauksen tulee olla niin kunnossa, että tuote voidaan kohtuudella myydä edelleen. Palautettava tuote voi jättää ns. Asiakaspalautuksena Postin toimipaikka, palautuksen mukaan liitettävä lähetys ja palautusnumero, jonka saa Lumonin asiakaspalvelusta. Tuotteen palautus- ja käsittelykulut 20 € vähennetään palautettava maksun määrästä.

Palautusosoite:

Lumon Suomi Oy

Kaitilankatu 11 / Myynticenter

45130 Kouvola

Lumon tuotteita, jotka valmistetaan mittatilaustyönä, ei palautusoikeutta eikä sopimusta voi peruuttaa.

8. Reklamaatio

Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä Lumon Suomi Oy:lle välittömästi tuotteen saatuaan (myynticenter@lumon.fi). Virheellinen tuote palautetaan postikuluitta lähettäjälle. Palauttaminen tapahtuu reklamaation jälkeen.

9. Ylivoimainen este (Force majeure)

Lumon Suomi Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force majeure) aiheuttamista vahingoista. Ylivoimaisena esteenä pidetään ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Lumon Suomi Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Mahdollisesta ylivoimaisesta esteestä on kuitenkin viipymättä informoitava asiakasta.

10. Riitojen ratkaisu ja sovellettava laki

Lumon Suomi Oy:n ja asiakkaan väliseen sopimukseen sovelletaan Suomen lakia lukuunottamatta sen lainvalintaa koskevia säännöksiä. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa riita, mikäli siinä ei päästä neuvotteluratkaisuun, kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi, taikka nostaa kanne Lumon Suomi Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa tai asiakkaan kotipaikan käräjäoikeudessa Suomessa.

11. Takuuehdot

Lumonin valmistamissa tuotteissa takuu on 24 kk toimituspäivästä. Takuu kattaa mahdolliset materiaali- ja valmistusvirheet. Takuu sisältää korjattaville tuotteille rahdit Lumon Suomi Oy:n huoltopisteeseen, korjaustyöt, tarvittavat materiaalit, sekä paluurahdin asiakkaalle. Takuu ei sisällä korjaus- tai muita käyntejä asiakkaan luona. Mikäli tuote on toimitettu aiheetta korjattavaksi, Lumon Suomi Oy:llä on oikeus periä aiheettomasta korjausvaatimuksesta aiheutuneet kulut asiakkaalta. Muissa tuotteissa takuu on valmistajan ilmoittama.

Takuun rajoitukset / Takuu ei koske:

  • Auringonsuojaverhojen särkymistä, joka aiheutuu muusta kuin valmistusvirheestä.
  • Virheellisestä käytöstä tai ilkivallasta aiheutuvaa särkymistä.
  • Säätöjä, korjauksia ja varaosien vaihtoja, jotka johtuvat tavanomaisesta kulumisesta, huolimattomasta käytöstä tai siitä, että käyttöohjetta ei ole noudatettu.
  • Muutoksia, korjauksia tai uudelleenasennuksia, jotka on tehty valmistajan tai jälleenmyyjän hyväksymättä.
  • Kankaan valmistusprosessista johtuen eri valmistuserissä saattaa olla eräsohtaisia sävyeroja. Lumon Suomi Oy ei kuitenkaan takaa, että erilaiset tilatut verhojen värisävy ovat aina samat.
11111