Toimitusehdot

LUMON-VERKKOKAUPAN YLEISET SOPIMUSEHDOT

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Lumon Suomi Oy:n (jäljempänä ”Lumon”, 1905514-0, Kaitilankatu 11, 45130 Kouvola) ja sen asiakkaiden välillä Internetin välityksellä tapahtuvassa kaupassa. Lumon pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilauksen tekohetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka on luettavissa Lumonin kotisivuilta. Näiden sopimusehtojen lisäksi sovelletaan Suomessa voimassa olevaa kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia pakottavassa lainsäädännössä määrätystä.

1. Lumon-verkkokaupan käyttöoikeus

Lumon verkkokaupassa myydään tuotteita ainoastaan täysi-ikäisille, Suomessa asuville kuluttaja-asiakkaille.

2. Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet tilattaessa verkkokaupasta

Tilaus sitoo asiakasta, kun Lumon Suomi Oy on vahvistanut tilauksen sähköpostitse. Koska tuote tehdään mittatilaustyönä, tilausta ei voi peruuttaa eikä tuotetta palautta (ks. ehtojen kohta 7). Asiakas on velvollinen tarkastamaan, että vahvistus on saapunut hänelle ja että tilausvahvistuksessa mainitut tuotteet vastaavat tilausta.

Asiakas on velvollinen selvittämään huolellisesti Lumon verkkokaupan sivuilta tuotteen ominaisuudet ja soveltuvuuden omiin parvekelaseihin. Asiakas vastaa itse siitä, että suorittaa tuotteen mittauksen ja asennuksen oikein Lumon verkkokaupan sivustolla olevan ohjeistuksen mukaisesti.

3. Tuotteiden hinnat

Tilatun tuotteen hinta on aina verkkokaupan sivulla tilaushetkellä näkyvä hinta. Hintoihin sisältyy kulloinkin voimassaoleva arvonlisävero.

4. Toimitus

Lumon verkkokauppa toimittaa tuotteita vain Suomeen.

Tuotteet toimitetaan postitse. Toimitusaika on keskimäärin noin kolme (3) viikkoa, koska auringonsuojaverhot tehdään mittatilaustyönä. Arvioitu toimitusaika on ainoastaan ohjeellinen. Lumon Auringonsuojaverhoille on ilmainen toimitus, mutta mahdollisesti noutamatta jätetyn paketin palautuskulut veloitetaan tilaajalta (koska tuotteella ei ole palautusoikeutta, ks. jäljempänä kohta 7).

5. Maksutavat

Maksu verkkopankkitunnuksilla: Maksun voi suorittaa verkkopankkitunnuksilla. Maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii kuten perinteinen verkkomaksaminen.

Maksun voi suorittaa myös Visa, Visa Electron tai MasterCard –korteilla. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalvelun tarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard –korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun myyjälle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, Y-tunnus 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, p. 0207 181 830

Maksut laskutuksella tai osamaksulla:


Collector Lasku/Osamaksu

Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka.

Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)
Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.
Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

6. Tietosuoja

Asiakkaiden tiedot tallennetaan Lumonin asiakasrekisteriin. Tietoja käytetään ainoastaan asiakassuhteen hoitoon ja Lumon-konsernin suoramarkkinointiin. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön markkinointitarkoituksiin. Pyyntö on esitettävä kirjallisesti ja toimitettava sähköpostitse osoitteeseen: info@lumon.fi. Henkilötietolain mukaista rekisteriselostetta ylläpitää Lumon Suomi Oy, Kaitilankatu 11, 45130 KOUVOLA.

7. Vaihto- ja palautusoikeus 

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautetuista tilauksista vähennetään 20 € palautus- ja käsittelykuluja. Ennen palauttamista on otettava yhteyttä Lumon Suomi Oy:n myyntipalveluun palautustietojen saamiseksi, yhteystiedot ovat:

Lumon Suomi Oy

Kaitilankatu 11

45130 Kouvola

sähköposti: info@lumon.fi

asiakaspalvelunumero 020-7403200

Palautukset käsitellään vain kun pakettiin on merkitty Lumonilta  saatu palautusnumero! Palautettavan tuotteen ja sen pakkauksen tulee olla siinä kunnossa, että tuote voidaan kohtuudella myydä edelleen. Palautettavan tuotteen voi jättää ns. asiakaspalautuksena Postin toimipaikkaan, palautuksen mukaan on liitettävä lähete ja palautusnumero, jonka saa Lumonin asiakaspalvelusta. Tuotteen palautus- ja käsittelykulut 20 € vähennetään palautettavan maksun määrästä.

Palautusosoite:

Lumon Suomi Oy

Kaitilankatu 11 / Myynticenter

45130 Kouvola

Lumon tuotteilla jotka valmistetaan mittatilaustyönä, ei ole palautusoikeutta eikä sopimusta voi peruuttaa.

8. Reklamaatio

Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä Lumon Suomi Oy:lle välittömästi tuotteen saatuaan (myynticenter@lumon.fi). Virheellinen tuote palautetaan postikuluitta lähettäjälle. Palauttaminen tapahtuu reklamaation jälkeen.

9. Ylivoimainen este (Force majeure)

Lumon Suomi Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force majeure) aiheuttamista vahingoista. Ylivoimaisena esteenä pidetään ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Lumon Suomi Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Mahdollisesta ylivoimaisesta esteestä on kuitenkin viipymättä informoitava asiakasta.

10. Riitojen ratkaisu ja sovellettava laki

Lumon Suomi Oy:n ja asiakkaan väliseen sopimukseen sovelletaan Suomen lakia lukuunottamatta sen lainvalintaa koskevia säännöksiä. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa riita, mikäli siinä ei päästä neuvotteluratkaisuun, kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi, taikka nostaa kanne Lumon Suomi Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa tai asiakkaan kotipaikan käräjäoikeudessa Suomessa.

11. Takuuehdot

Lumonin valmistamissa tuotteissa takuu on 24 kk toimituspäivästä. Takuu kattaa mahdolliset materiaali- ja valmistusvirheet. Takuu sisältää korjattaville tuotteille rahdit Lumon Suomi Oy:n huoltopisteeseen, korjaustyöt, tarvittavat materiaalit, sekä paluurahdin asiakkaalle. Takuu ei sisällä korjaus- tai muita käyntejä asiakkaan luona. Mikäli tuote on toimitettu aiheetta korjattavaksi, Lumon Suomi Oy:llä on oikeus periä aiheettomasta korjausvaatimuksesta aiheutuneet kulut asiakkaalta. Muissa tuotteissa takuu on valmistajan ilmoittama.

Takuun rajoitukset / Takuu ei koske:

  • Auringonsuojaverhojen särkymistä, joka aiheutuu muusta kuin valmistusvirheestä.
  • Virheellisestä käytöstä tai ilkivallasta aiheutuvaa särkymistä.
  • Säätöjä, korjauksia ja varaosien vaihtoja, jotka johtuvat tavanomaisesta kulumisesta, tuotteen huolimattomasta käytöstä tai siitä, että käyttöohjetta ei ole noudatettu.
  • Muutoksia, korjauksia tai uudelleenasennuksia, jotka on tehty valmistajan tai jälleenmyyjän hyväksymättä.
  • Kankaan valmistusprosessista johtuen kankaan eri valmistuserissä saattaa olla eräkohtaisia sävyeroja. Lumon Suomi Oy ei takaa, että eri aikaan tilattujen verhojen värisävy on aina sama.
11111